Pagina's

zondag 26 augustus 2012

Nail art

Het regent.. het regent. En wat dan te doen op zo'n dag dat je om acht uur klaarwakker bent? Na een tijdje huiswerk gedaan te hebben (dat is fijn, op zo'n ochtend, dan ben je er maar van af), was ik er wel klaar mee.  Naast naar buiten kijken hoe de kleuters met hun felgekleurde regenlaarsjes met blije blikken in de plassen stampen, is er weinig te doen. Zelfs mijn nagels zaten er getreurd bij, gelukkig kwam daar meteen het idee. Weer eens een keertje de tijd nemen voor mijn nagels. Lekker uitgebreid mijn nagels vijlen en polijsten en daarna een leuk lakje erop. Ik heb een simpele, maar chique nail art gemaakt.

Zoals je ziet is het niet echt een bijzondere nail art, maar ik vind hem wel geslaagd. Hij is, naar mijn idee, niet to much en gaat prima met een nette outfit. Het is erg simpel en dan ook zo klaar, klaar om te vertrekken! Alhoewel, op een dag dat er wel iets te doen is natuurlijk.


Wat ik, naast base- en topcoat heb gebruikt voor deze nail art. Rechts de kleur die ik als basiskleur heb gebruikt. Het lakje komt van de Miss Etam, waar ik niet kon begrijpen waarom ze nagellakjes verkochten. Het is een beetje een bruine, donkergrijze kleur. Nummer 003. Het is een fijn dekkend lakje, alleen het kwastje had wel iets breder gemogen.

Om de strepen te maken heb ik gebruik gemaakt van een striper van LEMAX (gelukkig dat ik er meer heb, de naam was niet gemakkelijk meer te lezen. Ik heb hem gewoon in Nederland gekocht bij een klein zaakje dat destijds '1 euro winkel' heette. Er staat 'Lakier do zbobienia paznokci' op, dat lijkt me niet erg Nederlands. Het komt uit Warszawska (Warschau, Polen). Ik heb er 5 stripers van en ze zijn echt geweldig. Ontzettend licht en het kwastje is perfect dun. 

Ik heb top coat op één kant van mijn nagel gedaan en daarover heen deze glitters gestrooid. Daarna nog een laagje over mijn gehele nagel om het vast te zetten.

Dat was het dan, weer een stukje van mijn dag opgevuld. Wat ik voor de rest vandaag nog ga doen? Met een kopje thee aan mijn blog werken. Dat vind ik een uitstekend plan.

1 opmerking: